🔰بیانیه مهم و شدیداللحن حوزه علمیه نجف علیه تهدیدات گستاخانه ترامپ نسبت به مقام مرجعیت

🔸بسم الله الرحمن الرحیم ﴿وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ﴾ (حج/۴۰)

🔸بیانیه‌ای صادر شده از سوی علمای حوزه علمیه نجف اشرف در محکومیت تهدیدات بی‌شرمانه و گستاخانه دولت آمریکا علیه مرجعیت عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (دام‌ظله)، که نماد مقاومت و عزت امت اسلامی در عصر حاضر است.

🔸در اقدامی دیوانه‌وار و بی‌سابقه که نشانه‌ای آشکار از حماقت سیاسی و سقوط اخلاقی کاخ سفید به‌شمار می‌رود، رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تهدیدی مستقیم علیه این مرجع بزرگ و ولی امر مسلمین جهان مطرح کرده است.

🔸این رفتار سخیف، پرده از چهره‌ واقعی نظام استکباری آمریکا برمی‌دارد که نه‌تنها به اصول انسانی و کرامت ملت‌ها پایبند نیست، بلکه در مسیر تحقیر مقدسات امت اسلامی گام برمی‌دارد.

🔸مرجعیت شیعه، شخصیتی صرفاً سیاسی نیست، بلکه نماد هدایت، وحدت و وجدان بیدار امت اسلامی در ایران، عراق، لبنان، یمن، بحرین، پاکستان و سایر سرزمین‌های اسلام است.

🔸هرگونه تعرض به این مقام عظیم‌الشأن، به‌معنای اعلام جنگ با تمام امت اسلامی و خیانتی آشکار به ارزش‌های تمدن توحیدی ماست.

🔸ما به رژیم آمریکا و مزدوران منطقه‌ای‌اش هشدار می‌دهیم که تعرض به ساحت مرجعیت، آتشی به پا خواهد کرد که خاموشی آن ممکن نخواهد بود.

🔸جان‌های ما فدای مرجعیت است و از خون خود در راه عزت آن دریغ نخواهیم کرد. ما تا آخرین قطره خون در کنار رهبر و مقتدای خود ایستاده‌ایم.

🔸از دولت‌های اسلامی، علما، مجامع دینی و سازمان‌های حقوق بشری و آزادگان جهان می‌خواهیم در برابر این تهدید علنی آمریکا موضع‌گیری کرده و در صفی واحد علیه سلطه‌طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند.

🔸از خداوند متعال خواستاریم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام‌ظله) را برای امت اسلامی حفظ کرده و دشمنان دین و انسانیت را در دنیا و آخرت رسوا و نابود گرداند.




تاريخ : چهارشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۴ | 10:13 | نویسنده : مدیر مسئول حسین متقی |

باسمه تعالی
🍃 به همسرتان نشان دهید که شما هم به اندازه او نگران زندگی مشترک‌تان هستید و برای بهتر کردنش تلاش می‌کنید.

👈 بی‌تفاوتی شما در مورد موضوعات مالی یا مشکلات‌تان می‌تواند جرقه‌های شک را بزند!

👈 به او بفهمانید که سرنوشت این زندگی برایتان مهم است و می‌خواهید پابه‌پای او برای موفق بودن تلاش کنید.

👈 به او نشان دهید که در زمان مشکلات، شرایطش را درک می‌کنید و تا بهتر شدن اوضاع کنارش می‌ایستید.

✅ یکی از موضوعاتی که می‌تواند تردید او نسبت به شما را برانگیزد، حس کردن این موضوع است که شما در شرایط بحرانی در کنار او نمی‌مانید یا اینکه نسبت به او و توانایی‌هایش ناامید شده‌اید و ماندن در این زندگی آزار‌تان می‌دهد.

🌸🌼🌸🌼🌸



تاريخ : دوشنبه نوزدهم خرداد ۱۴۰۴ | 0:32 | نویسنده : مدیر مسئول حسین متقی |

بسم الله الرحمن الرحیم گزارشی از وضعیت حرکت کاروان از مکه تا کربلا
مقصد: مقصد کاروان کوفه بود و هسته اصلی کاروان کاملا آشنا به اهداف، برنامه ها و اندیشه های اباعبدالله است. امام تصویری روشن از راه و حتی فرجام آن را بیان کرده بود.
شیوه حرکت: سریع و پرشتاب، پرهیز از درگیری، حرکت از مسیر اصلی، سنجیده و دقیق و با مطالعه مستمر (پرسش از مسافران و بررسی دقیق راه ها و منزلگاه ها).
روش های اطلاعاتی امام: آگاهی بخشی به هم سفران در هر منزل، به ویژه در زمان پیوستن همراهان جدید. امام سجاد (ع) می فرماید: پدرم در همه منازل با اشاره به ماجرای حضرت یحیی، از شهادت خویش می گفت. در طول راه از مسافران کوفه و ساکنان منازل اطلاعات لازم را دریافت می کرد.
وضعیت راه: راه چه از پیش و چه از پس ناامن است. در پشت سر تهدید عمروبن سعید بن عاص حاکم مکه است و در پیش رو نگهبانان و عناصر اموی. شیخ مفید می گوید: «بلافاصله پس از شنیدن خبر حرکت امام حسین (ع) از قادسیه تا خفان و میان قادسیه تا قطقطانه تحت مراقبت شدید حصین بن نمیر، سالار نگهبانان کوفه قرار دارد.»
عملکرد دشمن: مراقبت از راه های اصلی و فرعی خروجی و ورودی کوفه، محاصره کامل کوفه با حدود چهار هزار نفر برای جلوگیری از ورود کاروان امام، دستگیری و قتل مسافران مشکوک توسط گشتی های اطلاعاتی و حفاظتی عبیدالله زیاد.
نخستین برخورد نظامی: عمروبن سعید-حاکم مکه- برادرش یحیی بن سعید را برای بازگرداندن امام و همراهانش مامور کرد. این گروه راه را بر امام بستند و گفتند: ای حسین، آیا از خدا پروا نمی کنی! از جماعت بیرون می روی و در امت تفرقه می افکنی؟ امام به راه ادامه داد و درگیری با تازیانه اتفاق افتاد که یاران یحی، شکست خوردند. امام در پاسخ یحیی که قیام امام را محکوم کرد این آیه شریفه را قرائت کرد: عمل من از آن من است و عمل شما از آن شما. شما از عملی که می کنم بیزارید و من از عمل شما.
اقدام یزید: یزید به محض اطلاع از حرکت امام، به عبیدالله زیاد نوشت: شنیده ام از مکه قصد سرزمین تو کرده است.
1.در راه نگهبانان قرار بده.
2.جاسوسان بگمار تا مسائل را اطلاع دهند.
3.همه روزه اخبار را برای من بنویس.
4.هرکس با تو جنگ کند با او بجنگ.
بزرگانی که همراه نشدند: 1.محمد حنیفه برادر اباعبدلله الحسین (ع) که دلیل نپیوستن او را برخی عدم توفیق یا هم افق نبودن با شهدای کربلا دانسته اند نیز نوشته اند هنگام خروج امام بیمار بود و برخی گفته اند انگشتانش بر اثر پیچیدن زره، نقص برداشت و توانایی حمل شمشیر نداشت.
2.عبدالله بن عباس بن عبدالمطلب. وی امام را تایید کرد. در هنگام حرکت اباعبدالله چشمانش دچار کم بینی یا نابینایی شده بود. در هیچ روایتی امام او را دعوت به همراهی نکرد و هیچ معصومی وی را به سب شرکت نکردن در کربلا سرزنش نکرده است. قرائن تاریخی نابینا بودن وی و داشتن راهنما در هنگام حرکت را تصریح کرده است.
3.عبدالله بن جعفر همسر حضرت زینب (ع). وی نیز همچون محمد حنیفه و ابن عباس، موید و طرفدار اباعبدالله بود و فرستاد دو فرزندش برای شرکت در کربلا گواه این فهم و معرفت و تایید است. علت شرکت نکردن او را نابینایی یا کم بینایی نوشته اند.
4.فرزدق شاعر. در بستان بنی عامر نزدیک مکه با امام ملاقت کرد. وی همراه مادرش قصد شرکت در مراسم حج داشت. پس از دیدار با امام و توضیح درباره کوفه و بی وفایی مردم و طرح چند پرسش درباره مناسک حج، از امام جدا شد.
5.ابوسعید خدری. وی یار پیامبر بود و در دوازده غزوه شرکت داشت و در سال 64 یا 74 درگذشت شخصیت برجسته وی را همه ستوده اند. او از ولایت امیر مومنان دفاع کرد. عدم حضور وی در کربلا به درستی معلوم نیست. ائمه او را تایید کرده اند و معلوم می شود عذری مانند پیری و شکستگی، چشم کم سو و ... سبب عدم شرکت اوست.



تاريخ : چهارشنبه چهاردهم خرداد ۱۴۰۴ | 11:23 | نویسنده : مدیر مسئول حسین متقی |

بسم الله الرحمن الرحیم

در جمعه انتظار

یست و پنجم ذی القعده یکی از چهار روز برگزیده سال است که تهجد در پهنای شبش و روزه در گسترۀ روزش فضیلت بسیار زیادی دارد.روزی که رحمت الهی در این روز زمین را فرا گرفت(کافی،ج 4، ص 150) و زمین از زیر کعبه گسترده و مهیای سکونت شد (من لا یحضره الفقیه،ج2، ص89) و این بدان جهت بود که هدف از زندگی انسان در این عالم، عبودیتِ موحدانه ربّ العالمین است.
کعبه قبله گاه انسان در تمام ابعاد زندگی است و زیست موحدانه امکانپذیر نیست مگر با تبعیت از انسان کامل و حجت حیِّ الهی، بدین جهت خطاب به ابراهیم خلیل فرمود: «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوك...» و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دورى بسوى تو بيايند.(حج، 27)
نکته مهم این که دحوالارض باطن و تأویلی نیز دارد و آن گسترده شدن عدالت و حاکمیت توحید ناب با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از کنار کعبه است که تمام جهان را در بر می گیرد.
بخش مهمی از دعای روز 25 ذی القعده ناظر به این امر است و منتظر از درگاه الهی تعجیل این وعده قطعی را در خواست می کند.اللهم عجل لولیک الفرج



تاريخ : جمعه دوم خرداد ۱۴۰۴ | 17:16 | نویسنده : مدیر مسئول حسین متقی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.